Is remarketing geschikt voor je?

De beste manier om te bepalen of remarketing geschikt is voor je, is door te kijken naar de performance van je nieuwe sitebezoekers versus terugkerende bezoekers. Je bereikt die rapportage via Doelgroep > Gedrag > Nieuwe versus terugkerende bezoekers. Er zijn drie dingen waar je op moet letten:

1.    Het grootste deel van je sitebezoekers moet nieuwe bezoekers zijn. Het is belangrijk om te weten  om welke reden (of redenen) mensen terugkeren naar je website, maar er moet ook ruimte zijn om dat aantal te laten groeien. Als een website al een hoog percentage aan terugkerende bezoekers heeft, kan het zijn dat remarketing niet op volle kracht voor je zal werken.
2.    Het aantal conversies moet significant hoger zijn bij terugkerende sitebezoekers.. Er kleven kosten aan het naar je website loodsen van bezoekers. Als we dus proberen om ze terug te halen, moeten we zeker weten dat ze waardevol zijn.
3.    In het geval van e-commerce moet de gemiddelde aankoopwaarde van een terugkerende bezoeker hoger zijn dan die van een nieuwe sitebezoeker. Als uit gegevens van hernieuwde bezoeken blijkt, dat het consumentenvertrouwen leidt tot orders met een hogere omzetwaarde, dan kun je met een gerust hart gebruik gaan maken van remarketing!

BONUS: Het is ook een goed idee om te bekijken in welke mate de twee bezoekersstromen actief zijn op verschillende apparaten. Bekijk in het ’Apparaten’ overzicht de gegevens van nieuwe en terugkerende bezoekers en bepaald o basis daarvan of het verstandig is om je campagnes te dupliceren naar specifieke apparaten of dat je juist beter specifieke apparaten volledig uit kunt sluiten voor een campagne. Daarnaast is het ook verstandig om een soortgelijke tactiek toe te passen op specifieke locaties die je met je advertenties wilt bereiken. Zeker als je actief bent als franchiser, kunnen aanpassingen op dat vlak je veel geld besparen.

 

This entry was posted in sea