Eén facebook fanpagina of één voor elk filiaal ?

Een Facebook-fan pagina voor elke locatie zorgt voor meer werk, maar is de beste keuze en hierom:

1) uniformiteit

Zelfde look en feel over alle vestigingen. Het gaat er toch aankomen dat een lokale vestiging een eigen fanpagina wilt. Dus best ineens goed doen alvorens ze lokaal gaan experimenteren met logo’s, foto’s en titels. Geef ze een eigen kanaal, maar leg de layout al op voorhand vast.

2) Pagina en posts scoren hoog in Google search

Fan pagina’s zijn publiek en scoren vrij hoog in Google Search.

3) Social media

Eén van de belangrijkste parameters in de Google Search om hoger te scoren is social media, hoe meer betrokkenheid, hoe beter. Dit geldt niet alleen voor Facebook, maar zeker voor Google Plus en twitter.

4) Versturen van gerichte boodschappen.

Elke fanpagina kan apart gebruikt worden voor lokale events en vacatures naar eigen fan base.

5) Linkbuilding

Goede linkbuilding, een directe link van een sterke website zoals  facebook geeft je eigen site een boost. Link van elke fan pagina direct naar de filiaal pagina.

6) Facebook search

Een grote search engine naast Google engine die zeker niet mag verwaarloosd worden.