Movilitas pakt uit met growth hacking als product

Om zijn groei nog te versnellen, zette Movilitas een partnership op met Sirris en Agoria. Dat leidde uiteindelijk tot een growth-hacking-project. Growth hacking is een alternatief voor traditionele marketing- en verkooptechnieken, voor (vaak jonge) bedrijven die de grootste resultaten willen bereiken met weinig middelen en mensen. In de plaats wordt gebruik gemaakt van creativiteit, analytisch denken en metrics. De traditionele marketingtechnieken worden aangewend en aangevuld met data modeling, uitgebreide A/B-testen en links met bestaande (sociale) platformen.

Samen met de partners werkte Movilitas een concept uit, waarbij het sociale media-netwerk van de eigen medewerkers gebruikt kon worden voor de marketingcommunicatie. Hierdoor werd een zeer groot bereik gerealiseerd. Het resultaat van een eerste campagne van slechts één dag was overweldigend, vergelijkbaar met dit van 50 à 100 campagnes via klassieke kanalen. Dit aan een fractie van het budget en de fysieke inspanning. Het project heeft bovendien een specifiek softwareplatform voor growth hacking opgeleverd.

Zo was Movilitas er niet alleen in geslaagd van growth hacking een verkoopbaar product te maken, het succes leverde het bedrijf bovendien de extra zichtbaarheid op.

bron: sirris